Internet Banking to dostęp do rachunku z dowolnie wybranego miejsca, przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu bez konieczności przychodzenia do banku. Aby móc korzystać z możliwości, jakie daje usługa Internet Banking, należy posiadać komputer z dostępem do Internetu, wyposażony w przeglądarkę internetową.
Internet Banking umożliwia:
- dostęp do rachunku 24h na dobę,
- wykonywanie przelewów, w tym składki ZUS i Urząd Skarbowy,
- definiowanie zleceń stałych,
- przeglądanie historii operacji,
- doładowanie telefonów komórkowych na kartę,
- wydruk wyciągu bankowego z rachunku,
- tworzenie i zarządzanie danymi kontrahentów.
Internet Banking jest usługą dodatkową do rachunku bankowego. Wystarczy podpisać umowę o korzystanie z usługi Internet Banking, wskazując rachunek do którego ma zostać uruchomiona usługa.
Korzystanie z Internet Bankingu.
Dostęp do konta zabezpieczony jest nowoczesnymi procedurami uwierzytelniania. W celu zapewnienia ochrony dostępu do konta bankowego system stosuje różne zaawansowane rozwiązania techniczne. Klient otrzymuje od banku unikalny identyfikator oraz hasło dostępu. Podczas pierwszego logowania Klient dokonuje zmiany hasła na znane tylko sobie. W ten sposób chroni swój rachunek przed dostępem osób niepożądanych. Dodatkowo, dokonywanie transakcji wymaga wprowadzenia przez użytkownika jednorazowego kodu. Jednorazowe kody niezbędne do autoryzacji transakcji pozwalają na uniknięcie wykonania zlecenia bez wiedzy właściciela.
Zachęcamy do zapoznania się z zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa korzystania z Internet Bankingu, które znajdziesz w Przewodniku dla klienta.
UWAGA!!!
W przypadku utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia, lub nieuprawnionego dostępu do identyfikatora, hasła dostępu, listy haseł jednorazowych Klient powinien niezwłocznie zablokować usługę. Blokady usługi IB można dokonywać:
- w oddziałach banku w godzinach pracy podanych w zakładce Kontakt,
- wysyłając SMS o treści BI #identyfikator na numer telefonu +48 531 988 553, gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator to login do serwisu Internet Banking. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych). W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany jest odpowiedni komunikat do Klienta.
- wysyłając SMS o treści BI#identyfikator#PESEL na numer telefonu +48 531 988 553 - gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator to login do serwisu Internet Banking. SMS blokuje dostęp z dowolnego telefonu.
- poprzez zalogowanie się w bankowości elektronicznej - Opcja w zakładce Ustawienia - Kanały dostępu (w serwisie klienta) umożliwia blokowanie dostępu do rachunków poprzez Bankofon, Internet oraz SMS Banking.
Zablokowaną w ten sposób usługę może odblokować operator w banku lub sam Klient przed opuszczeniem okna z wymienionym menu.
Zablokowaną w ten sposób usługę może odblokować operator w banku.
Więcej informacji w Placówkach Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej.