Rachunki
Rachunek bieżący
Rachunek Bieżący
Rachunek bieżący służy do gromadzenia środków pieniężnych posiadacza rachunku oraz do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z jego działalnością.
Rachunek bieżący umożliwia w szczególności:
- przechowywanie środków pieniężnych;
- prowadzenie rozliczeń pieniężnych gotówkowych i bezgotówkowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi;
- nieograniczony dostęp do rachunku poprzez sieć bankomatów, usługi bankowości elektronicznej oraz karty płatnicze;
- otrzymanie bezpłatnej karty lokalnej;
- otrzymanie raz w miesiącu lub w innych terminach, uzgodnionych z posiadaczem, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu, wyciągu z rachunku informującego o wysokości salda i dokonanych na rachunku operacji;
- możliwość uzyskania informacji o stanie środków oraz dokonanych operacjach przez telefon;
- uzyskanie kredytu w rachunku bieżącym.
Posiadacz rachunku bieżącego może ustanowić pełnomocnika (pełnomocników) do dysponowania rachunkiem w zakresie określonym w treści pełnomocnictwa przez posiadacza rachunku.
Środki gromadzone na rachunku są oprocentowane według zmiennej stopy procentowej określonej Uchwałą Zarządu Banku. Naliczane i dopisywane na koniec każdego roku kalendarzowego.
Zlecenia płatnicze w krajowym obrocie płatniczym są realizowane w oparciu o następujące godziny graniczne:
- w tym samym dniu roboczym, o ile zostaną złożone:
- w placówce banku - do godziny 14:00, lub
- za pośrednictwem elektronicznych kanałów dostępu - do godziny 14:00; - w następnym dniu roboczym, jeżeli zostaną złożone:
- w placówce banku - po godzinie 14:00, lub
- za pośrednictwem elektronicznych kanałów dostępu - po godzinie 14:00.
Jak założyć?
Rachunek bieżący można założyć w dowolnej placówce Banku. Wystarczy przedłożyć wymagane przez Bank dokumenty, w szczególności określające status prawny klienta oraz wskazujące osoby upoważnione do składania oświadczeń w jego imieniu w zakresie jego praw i obowiązków majątkowych oraz podpisać umowę.
Zapraszamy do Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej!
Rachunek pomocniczy
Rachunek Pomocniczy
Rachunek pomocniczy służy do gromadzenia środków pieniężnych na wyodrębnione cele, np. fundusz socjalny oraz przeprowadzania określonych rozliczeń finansowych.
Bankowość elektroniczna
Internet banking
Internet Banking
Internet Banking to dostęp do rachunku z dowolnie wybranego miejsca, przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu bez konieczności przychodzenia do banku. Już nie musisz stać w kolejce, a wszystkie płatności zrealizujesz w dowolnym momencie nie wychodząc z domu.
Dlaczego warto ?
• dostęp do rachunku 24 h na dobę i 365 dni w roku,
• wygoda i oszczędność czasu,
• pełna kontrola swoich środków,
• wgląd do salda, historii, szczegółów operacji oraz potwierdzenia transakcji,
• bezpieczeństwo dokonywanych operacji,
• możliwość tworzenia i modyfikacji zleceń stałych.
Internet Banking umożliwia:
• sprawdzenie stanu rachunku, salda, szczegółów operacji,
• wykonywanie przelewów krajowych (w tym realizowanych natychmiastowo oraz płatności VAT split payment),
• wykonywanie przelewów do ZUS oraz US,
• tworzenie listy przelewów zdefiniowanych,
• odpowiedź na otrzymany przelew, ponowienie wysłanego,
• doładowanie telefonu prepaid,
• tworzenie i modyfikacja zleceń stałych,
• uzyskanie informacji o lokatach,
• uzyskanie informacji o kredytach,
• składanie zleceń okresowych,
• śledzenie historii operacji,
• wydruk potwierdzenia wykonania operacji,
• eksport i wydruk wyciągów,
• płatności online za bieżące faktury,
• tworzenie i zarządzanie danymi kontrahentów,
• zarządzanie limitami transakcji,
• złożenie wniosków o świadczenie Rodzina 800+ i świadczenie Dobry Start (300+),
• koszyk przelewów – możliwość zapisania przelewu do późniejszego zatwierdzenia,
• przegląd przygotowanych przelewów.
Korzystanie z Internet Bankingu.
W celu zapewnienia ochrony dostępu do konta bankowego system stosuje różne zaawansowane rozwiązania techniczne. Klient otrzymuje od banku unikalny identyfikator oraz hasło dostępu. Podczas pierwszego logowania Klient dokonuje zmiany hasła na znane tylko sobie. W ten sposób chroni swój rachunek przed dostępem osób niepożądanych. Dostęp do konta zabezpieczony jest również nowoczesnymi procedurami uwierzytelniania. Silne uwierzytelnienie Klienta, to inaczej uwierzytelnienie dwuskładnikowe w systemie bankowości elektronicznej, które ma podnieść stopień weryfikacji tożsamości Klienta.
Klient spośród metod uwierzytelnienia ma do wyboru:
• Autoryzację (SMS) wraz z kodem uwierzytelnienia,
• Autoryzację mobilną.
W przypadku utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia, lub nieuprawnionego dostępu do środków identyfikacji elektronicznej. Klient powinien niezwłocznie zablokować usługę. Szczegóły dotyczące Blokady usługi IB zawiera Przewodnik dla klienta.
Zachęcamy do zapoznania się z zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa korzystania z Internet Bankingu, które znajdziesz w Przewodniku dla klienta.
SMS banking
SMS Banking
SMS BANKING to serwis informacyjny umożliwiający dostęp do informacji dotyczących rachunków bankowych za pomocą telefonu komórkowego. Wiadomości te zawierają dane o bieżącym saldzie, informacje o obrotach na rachunku oraz kwocie dostępnych środków.
W zależności od wybranej opcji komunikaty SMS można otrzymywać:
- każdorazowo od powstania operacji na rachunku
- automatycznie o wybranej porze dnia
- w odpowiedzi na żądanie Klienta.
Jak uruchomić usługę?
Usługa SMS Banking jest usługą dodatkową do rachunku, aby rozpocząć korzystanie z SMS Banking, należy udać się do najbliższej placówki Banku i podpisać odpowiednią umowę.
Bezpieczeństwo
SMS Banking nie pozwala na wykonywanie przelewów, dlatego nikt nie może wpłynąć na utratę środków przez Klienta. Warto jednak pamiętać, że w momencie utraty telefonu osoba, która pozyska utracony telefon może dowiedzieć się o stanie rachunków i ostatnich operacjach wykonanych przez użytkownika, a co gorsze może na bieżąco dowiadywać się o nowych zdarzeniach na rachunku W razie utraty telefonu lub karty SIM należy niezwłocznie zgłosić ten fakt do najbliższej placówki Banku.
Więcej informacji w Placówkach Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej.
Bankofon
Bankofon
- uzyskiwanie informacji o saldzie i historii operacji;
- uzyskiwanie informacji o usługach bankowych;
- zastrzeżenie kart lokalnej;
Dostęp do Bankofonu można uzyskać wyłącznie za pomocą telefonu pracującego w trybie wybierania tonowego.
Jak uruchomić usługę?
Usługa Bankofon jest usługą dodatkową do rachunku, aby rozpocząć korzystanie z Bankofonu należy udać się do najbliższej placówki Banku i podpisać odpowiednią umowę. Pracownik Banku poda Ci numer klienta (tzw. modulo), czterocyfrowe hasło (PIN) oraz udzieli instruktażu w zakresie obsługi Bankofonu.
Jak korzystać z usługi Bankofon?
Aby uzyskać informację o swoim rachunku należy:
- Zadzwonić pod numer 0 43 843 97 10 wew.201
- Po usłyszeniu prośby o podanie numeru, podać swój numer klienta (należy pamiętać, aby sekwencję liczb zakończyć znakiem #).
- Na prośbę o hasło podać swoje hasło dostępu.
- Wybrać cyfrę 1 (opcja menu sprawdzająca stan rachunku).
- W przypadku posiadania kilku kont należy podać skrócony numer rachunku.
Informacje dostępne w Bankofonie:
Pod numerem 1 - Stan rachunku
Pod numerem 2 - Lista rachunków
Pod numerem 5 - Historia operacji
Pod numerem 6 – Karty bankomatowe
Pod numerem 9 - Zmiana hasła dostępu
Pod numerem 0 - Powrót do menu
Przykład połączenia:
> Bankofon funkcjonuje pod telefonem (043) 843 97 10 wew.201
> Klient ma numer 2526, jego hasło to 5617
> Rachunki jego to:
1. 92440003-2526-27004-/1
2. 92440003-2526-27004-3/1
3. 92440003-2526-27004-3/2
Aby Klient otrzymał informację o rachunku 2 (92440003-2526-27004-3/1) powinien:
- wybrać numer telefonu, pod którym funkcjonuje Bankofon (043 843 97 10 wew.201).
- podać swój numer użytkownika i potwierdzić # (2526#)
- podać swoje hasło i potwierdzić # (5617#)
- wybrać opcję informacja o saldzie (klawisz 1 i #)
- podać skrócony numer rachunku i potwierdzić # (w tym przypadku 2 #)
Jeśli to wszystko co go interesuje , może odłożyć słuchawkę. Jeśli nie, to może zapytać o salda rachunków pozostałych (1,3) lub może wrócić do menu głównego (0#) i wybrać inną interesującą go opcję z menu.
Więcej informacji w Placówkach Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej.
Karty
Visa Business Elctron lub MasterCard Business
Visa Business Electron lub MasterCard Business
Korzyści:
- karta wydawana jest do rachunku bieżącego lub pomocniczego;
- wygodne i bezpieczne narzędzie płatnicze dla firmy;
- zapewnia swobodny dostęp do gotówki w bankomatach oznaczonych odpowiednio logo Visa lub MasterCard w kraju i za granicą;
- bez prowizji można wypłacać gotówkę z sieci bankomatów SGB oraz BPS – Spółdzielcza Sieć Bankomatów;
- można płacić kartą przez Internet;
- transakcje są w pełni bezpieczne – potwierdzane numerem PIN lub podpisem, a transakcje w Internecie zabezpiecza się osobistym hasłem 3D-Secure;
- stała kontrola finansów – w każdej chwili można sprawdzić dostępne środki w bankomacie;
- można wskazać pracowników, którzy otrzymają karty – istnieje możliwość zamówienia tylu kart, ile potrzeba;
- karta jest ważna cztery lata i można ją wznowić na kolejny okres.
Visa Business Eklectron payWave lub MasterCard Business z funkcją zbliżeniową
Visa Business Eklectron payWave lub MasterCard Business z funkcją zbliżeniową
Korzyści:
- karta wydawana jest do rachunku bieżącego lub pomocniczego;
- można wskazać pracowników, którzy otrzymają kartę;
- wygodne i bezpieczne narzędzie płatnicze dla firmy, bez konieczności noszenia gotówki;
- możliwość dokonywania szybkich, wygodnych i nowoczesnych płatności zbliżeniowych – poprzez zbliżenie karty do terminala akceptującego kartę – do kwoty 50 zł - bez potwierdzania numerem PIN*
- możliwość płatności kartą w Internecie – bezpiecznie dzięki usłudze 3D-Secure;
- swobodny dostęp do gotówki w bankomatach oznaczonych odpowiednio logo Visa lub MasterCard w kraju i za granicą;
- bez prowizji można wypłacać gotówkę z sieci bankomatów SGB i BPS - Spółdzielcza Sieć Bankomatów;
- możliwość wypłaty gotówki podczas zakupów w sklepach oznaczonych znakiem cash back/Płać kartą i wypłacaj;
- stała kontrola finansów - możliwość sprawdzenia w każdej chwili dostępnych środków w bankomacie SGB;
- minimum formalności przy wydaniu karty
Bezpieczeństwo:
- podczas dokonywania transakcji zbliżeniowych karta pozostaje cały czas w twoich rękach;
- całodobowa możliwość zastrzeżenia karty.
* terminal może wymagać potwierdzenia transakcji numerem PIN mimo zaistnienia warunków do zrealizowania transakcji zbliżeniowej
Karty przedpłacone
Karty przedpłacone - firmy
Karta przeznaczona jest dla klientów instytucjonalnych: pozwala na regulowanie wydatków służbowych bez konieczności wypłaty zaliczek, np. płatności za paliwo, hotele, bilety lotnicze, czy artykuły biurowe. Może być również przekazana jako instrument do wypłaty nagród, czy premii.
Kartą można dokonywać operacji:
bezgotówkowych:
- płatności w punktach usługowo-handlowych;
- płatności w Internecie, bezpiecznie dzięki usłudze 3D Secure;
- przy zakupach telefonicznych lub korespondencyjnych (operacje na odległość tzw. operacje typu mail order/telephone order – MOTO);
gotówkowych:
- wypłaty gotówki w bankomatach Spółdzielczej Sieci Bankomatów oraz w bankomatach obcych banków;
- wypłaty gotówki w kasach Banków Grupy SGB oraz w kasach obcych banków;
- karta przedpłacona MasterCard funkcjonuje po dokonaniu wpłaty/przelewu na rachunek karty;
- operacje kartą mogą być dokonywane do wysokości kwoty dostępnej na rachunku karty (każda karta funkcjonuje w oparciu o odrębny rachunek karty);
- rachunek, do którego wydano kartę obciążany jest łączną kwotą transakcji i prowizji w dniu wpływu transakcji do Banku;
- karta jest nabywana przez Posiadacza rachunku, a następnie przekazywana nieodpłatnie Posiadaczowi karty/Użytkownikowi karty;
- karta daje możliwość rozdzielenia wydatków służbowych od prywatnych.
Cach back / płać kartą i wypłacaj
Cash back
Dzięki usłudze Cash Back/Płać kartą i wypłacaj posiadacze polskich kart systemu Visa i MasterCard mogą wygodnie podejmować gotówkę z kasy w punktach handlowo-usługowych oferujących tę usługę. Punkty te oznaczone są logo:
Usługa Cash Back/Płać kartą i wypłacaj w Zrzeszeniu SGB dostępna jest dla posiadaczy wszystkich kart debetowych, wydawanych zarówno dla klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych.
Jak to działa?
Korzystanie z usługi jest bardzo proste – płacąc kartą należy poinformować sprzedawcę o chęci równoczesnego wypłacenia gotówki (wypłata gotówki w ramach usługi Cash Back/Płać kartą i wypłacaj jest możliwa podczas dokonywania płatności kartą za zakupiony towar/usługę). Jest to jedna transakcja potwierdzona numerem PIN, a na wysokość transakcji składają się wartość zakupu oraz kwota wypłaty. Posiadacze kart systemu Visa jednorazowo podczas zakupów mogą wypłacić 300 zł, natomiast posiadacze kart systemu MasterCard mogą wypłacić jednorazowo nawet do 500 zł. Placówki handlowo – usługowe oferujące usługę Cash Back/Płać kartą i wypłacaj można znaleźć na terenie całej Polski.
Korzyści:
- oszczędność czasu dzięki możliwości połączenia w jednej transakcji dwóch usług: płatności za zakupy oraz wypłaty gotówki;
- łatwiejszy dostęp do gotówki, w związki z dynamicznym rozwojem punktów umożliwiających wypłatę gotówki;
- poczucie bezpieczeństwa i wygoda podczas wypłaty gotówki, z uwagi na lokalizację punktów sprzedaży.
3D- Secure
3D-Secure
3D-Secure umożliwia dokonywanie przez Internet płatności o zwiększonym stopniu bezpieczeństwa. Każda transakcja potwierdzana jest dodatkowym hasłem, które klient nadaje przy rejestracji karty w usłudze.
Rejestracja karty wykonywana jest jednokrotnie – klient w trakcie dokonywania płatności w sklepie internetowym zostanie poproszony o rejestrację, która wymaga potwierdzenia swojej tożsamości poprzez podanie danych osobowych znanych przez bank i ustalenie hasła. Przy kolejnych zakupach przez Internet poza podaniem danych z karty, potwierdzenie płatności będzie polegać na podaniu ustalonego hasła.
Podczas rejestracji klient określa również komunikat osobisty – tekst, który będzie wyświetlany przy każdej płatności kartą i stanowi dodatkowe potwierdzenie autentyczności strony.
Uwaga: w przypadku kart Maestro, Visa Electron lub Visa Business Electron w procesie rejestracji wymagane jest podanie hasła tymczasowego przekazanego przez Bank – w celu uzyskania hasła klient powinien skontaktować się z oddziałem Banku. Następnie w trakcie rejestracji klient ustanawia własne hasło do usługi, które będzie służyć do potwierdzania transakcji przy kolejnych zakupach przez Internet.
System posiada certyfikację organizacji płatniczych Visa International oraz MasterCard International.
Klient może również zarejestrować kartę przed dokonaniem płatności kartą przez Internet pod niżej wymienionymi adresami:
Maestro:
https://secure5.es.arcot.com/vpas/SGB-BankSA-MC_1/enroll/index.jsp?locale=pl_PL&bankid=16011
https://secure5.es.arcot.com/vpas/SGB-BankSA-vbv_1/enroll/index.jsp?locale=pl_PL&bankid=16019
https://secure5.es.arcot.com/vpas/SGB-BankSA-MC/enroll/index.jsp?locale=pl_PL&bankid=16039
https://secure5.es.arcot.com/vpas/SGB-BankSA-vbv/enroll/index.jsp?locale=pl_PL&bankid=16015
ODBLOKOWANIE ZABLOKOWANEJ KARTY W USŁUDZE 3D- SECURE
Odblokowania karty w usłudze 3D-Secure posiadacz/użytkownik może dokonać:
- bezpośrednio w Oddziale Banku, który wydał kartę lub
- za pośrednictwem Call Center pod numerem telefonu (61) 647 28 46 lub 800 888 888 (od pon. do pt. w godz. 8:00-22:00).
Zastrzeganie karty
Zastrzeganie kart
Dla międzynarodowych kart płatniczych:
- w kraju – tel. 800 888 888
- z zagranicy - tel. 61 647 28 46
Dla lokalnych kart płatniczych (karty własne banku)
- w kraju – tel. 43 843 97 10 wew. 201;
- z zagranicy - tel. 43 843 97 10 wew. 201
Zastrzeżenie dokonane telefonicznie należy potwierdzić w Oddziale Banku, który wydał kartę.
Bezpieczeństwo płatności
Bezpieczeństwo płatności
- Nie zapisuj oraz nie ujawniaj nikomu swojego numeru PIN;
- Zwróć uwagę, czy na bankomacie nie ma zainstalowanych dodatkowych, podejrzanie wyglądających elementów/urządzeń;
- Przysłaniaj ręką klawiaturę bankomatu lub terminala podczas wprowadzania numeru PIN;
- Chroń numer karty i wartość CVV2 lub CVC2;
Podczas płacenia kartą przez Internet:
- Wykonuj transakcje tylko z zaufanych komputerów;
- Nie korzystaj z otwartych, niezabezpieczonych sieci (publiczne Wi-Fi, np. w centrach handlowych, hotelach);
- Dbaj o zapewnienie aktualnego oprogramowania antywirusowego w swoim komputerze;
- Unikaj dokonywania transakcji u nieznanych i niesprawdzonych sprzedawców internetowych;
- Przed wykonaniem płatności poprzez podanie danych z karty sprawdź, czy transmisja jest szyfrowana – świadczy o tym ikona zamkniętej kłódki lub kluczyka w oknie przeglądarki internetowej oraz adres strony rozpoczynający się od https://, a nie http://;
- Chroń hasło stałe do usługi 3D Secure.
Lokaty
Lokata terminowa
Lokata terminowa firmy
Rachunek lokaty służy do gromadzenia środków pieniężnych płatnych przez Bank wraz z odsetkami po upływie okresu umownego, na jaki otwarto lokatę. Minimalna kwota środków pieniężnych deponowana na rachunku lokaty wynosi 1000 zł. Istnieje możliwość negocjowania oprocentowania przy kwocie powyżej 200 000 zł. Lokata automatycznie odnawia się na kolejny okres jej trwania, bez konieczności wizyty w Banku. Bezpieczeństwo ulokowanych środków zapewnia Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
Lokata plejada
Lokata Plejada Firmy
Kredyty
Kredyt obrotowy
Kredyt obrotowy
Kredyt obrotowy może być udzielony:
- na finansowanie bieżących potrzeb związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej: doraźnych, sezonowych potrzeb kredytowych spowodowanych specyfiką produkcji lub świadczonych usług oraz na należności z tytułu podatku VAT;
- osobom fizycznym prowadzącym rejestrowaną działalność gospodarczą, spółkom prawa handlowego oraz innym osobom prawnym i jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, a posiadającym zdolność prawną;
- posiadającym w Banku rachunek bieżący od co najmniej 6-ciu miesięcy;
- posiadającym zdolność kredytową.
Korzyści:
- atrakcyjne warunki kredytowania;
- możliwość sfinansowania dowolnego celu związanego z bieżącą działalnością gospodarczą;
- prosty sposób na utrzymanie bieżącej płynności finansowej firmy;
- okres spłaty do 36 miesięcy.
W celu uzyskania szczegółowych informacji należy się skontaktować z wybraną placówką Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej.
Kredyt w rachunku bieżącym
Kredyt w rachunku bieżącym
Kredyt obrotowy może być udzielony:
- na finansowanie bieżących potrzeb obrotowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej: doraźnych, sezonowych potrzeb kredytowych spowodowanych specyfiką produkcji lub świadczonych usług;
- osobom fizycznym prowadzącym rejestrowaną działalność gospodarczą, spółkom prawa handlowego oraz innym osobom prawnym i jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, a posiadającym zdolność prawną;
- posiadającym w Banku rachunek bieżący od co najmniej 6-ciu miesięcy;
- posiadającym zdolność kredytową.
Korzyści:
- udzielany w formie odnawialnej linii kredytowej;
- każdy wpływ na rachunek bieżący zaliczany jest na spłatę kredytu, powodując jego automatyczne odnowienie o kwotę dokonanej wpłaty;
- odsetki pobierane tylko od wykorzystanej kwoty kredytu;
- szybki dostęp do przyznanych środków pieniężnych;
- udzielny na 12 miesięcy z możliwością odnowienia;
- maksymalna kwota kredytu wynosi trzykrotność średniomiesięcznych obrotów wynikających z prowadzonej działalności gospodarczej, z 12 ostatnich miesięcy na rachunku prowadzonym w Banku jednak nie więcej niż 200 000 zł.
W celu uzyskania szczegółowych informacji należy się skontaktować z wybraną placówką Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej.
Kredyt inwestycyjny
Kredyt inwestycyjny
Kredyt inwestycyjny może być udzielony:
- na finansowanie nakładów inwestycyjnych, mających na celu odtworzenie, modernizację, zwiększanie majątku trwałego, tworzenie nowych lub rozwój istniejących zdolności wytwórczych lub usługowych, spłata kredytów w innych bankach;
- osobom fizycznym prowadzącym rejestrowaną działalność gospodarczą, spółkom prawa handlowego oraz innym osobom prawnym i jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, a posiadającym zdolność prawną;
- posiadającym w Banku rachunek bieżący od co najmniej 6-ciu miesięcy;
- posiadającym zdolność kredytową.
Korzyści:
- finansowanie kredytem do 80% nakładów inwestycyjnych, w uzasadnionych przypadkach kwota kredytu może zostać zwiększona do 100% całkowitej wartości planowanej inwestycji;
- wykorzystanie kredytu może nastąpić jednorazowo lub w transzach, przez przelanie środków na wskazany rachunek lub przez wypłatę gotówki;
- możliwość zastosowania karencji w spłacie kapitału na okres do 24 miesięcy;
- rozliczanie kredytu fakturami, rachunkami, umowami kupna-sprzedaży, aktami notarialnymi;
- maksymalny okres kredytowania do 15 lat;
- atrakcyjne oprocentowanie.
W celu uzyskania szczegółowych informacji należy się skontaktować z wybraną placówką Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej.
Kredyt unijny
Kredyt unijny
Kredyt unijny może być udzielony:
- podmiotowi, który ubiega się lub taki, któremu już przyznano dofinansowanie do przedsięwzięcia ze środków zagranicznych funduszy pomocowych za pośrednictwem jednostki kontraktującej (ARiMR, PARP lub inny organ występujący w roli instytucji przyznającej fundusze pomocowe);
- realizacja przedsięwzięć z udziałem dotacji z zagranicznych funduszy pomocowych, pomostowe finansowanie części podlegającej dotacji lub/i uzupełnienie środków własnych beneficjenta;
- posiadającym w Banku rachunek bieżący od co najmniej 6-ciu miesięcy;
- posiadającym zdolność kredytową.
Korzyści:
- finansowanie kredytem do 80% nakładów inwestycyjnych, w uzasadnionych przypadkach kwota kredytu może zostać zwiększona do 100% całkowitej wartości planowanej inwestycji;
- wykorzystanie kredytu może nastąpić jednorazowo lub w transzach, przez przelanie środków na wskazany rachunek lub przez wypłatę gotówki;
- indywidualny terminarz spłaty kredytu, dostosowany do możliwości i potrzeb klienta;
- możliwość zastosowania karencji w spłacie kapitału na okres do 24 miesięcy;
- maksymalny okres kredytowania do 10 lat;
- możliwość wcześniejszej spłaty bez dodatkowej prowizji,
- atrakcyjne oprocentowanie.
W celu uzyskania szczegółowych informacji należy się skontaktować z wybraną placówką Banku Spółdzielczego Ziemi Wieluńskiej.